شرکت برودر در سال 1926 توسط Paul Bruder تأسیس شد و به تدریج در مسیر تولید اسباب بازی های مدل قدم برداشت. محصولات این شرکت عمدتا ماشین های مختلفی هستند که در مقیاس 1:16 با در نظر گرفتن جزئیات دقیق در طراحی و همچنین انتخاب بهترین مواد اولیه ساخته شده اند. لازم به ذکر است که تمامی مراحل طراحی و ساخت کالاهای این شرکت در کشور آلمان انجام می شود. این ماشین ها نیاز به باتری ندارند و حرکت آن ها کاملاً مکانیکی است؛ بنابراین بدون ایجاد هیچگونه محدودیتی برای بچه ها، به رشد خلاقیت آن ها کمک می کنند. شرکت برودر تاکنون لایسنس بسیاری از کمپانی های بنام ماشین سازی را کسب کرده است که از جمله آن ها می توان به Caterpillar، Jeep، Lamborghini، Land Rover، Mercedes-Benz و... اشاره کرد. اکنون محصولات برودر به بیش از 60 کشور جهان صادر می شوند.
شروع کار
در سال 1926 "پل برودر" که بیکار بود شرکتی یک نفره را تأسیس کرد. او نی های برنجی را با استفاده از یک دستگاه پرس دستی کوچک تبدیل به شیپور (ترومپت) اسباب بازی می کرد. به فاصله 13 سال بعد تمامی فعالیت های شرکت به خاطر جنگ جهانی دوم متوقف و اقتصاد آلمان وارد یک دوره رکود طولانی شد. تا اینکه در سال 1948 مجددا شرکت کوچکی تأسیس شد. دو سال بعد "هاینز برودر" پسر خانواده پس از گذراندن یک دوره ی آموزش ابزار سازی به شرکت والدین اش پیوست و این سنت را در نسل دوم خانواده نیز ادامه داد. او تا پیش از کسب تجربه، با آزمایش ایده های جدید به دنبال رسیدن به فرصت های مناسب بود تا اینکه در سال 1958 با خرید یک دستگاه قالب گیری تزریقی دستی و کوچک تحول بزرگی در مسیر شرکت برودر رخ داد. این اتفاق روش سنتی تولید را تغییر داد و پس از آن برودر به اولین شرکت اسباب بازی در آلمان تبدیل شد که توانست حقوق مالکیتی خود را ثبت کند. حالا دیگر کارگاه 60 متری و کوچک قبلی کافی نبود و لازم بود که فضای جدیدی جایگزین آن شود. حدود 7 سال بعد یعنی 1965 مدیریت شرکت کاملا به هاینز برودر سپرده شد. تا قبل از این اصلی ترین تولید برودر اسباب بازی های کوچک، کارا و مقرون به صرفه ای بودند که فقط از سه قسمت و یک حلقه لاستیک تشکیل میشد، مثل تفنگ های کوچک اسباب بازی. این وسایل سهم بسزائی در پیشرفت شرکت داشتند و قنادی ها از مهم ترین خریداران آن اسباب بازی های کوچک بودند.
در دهه ی 60 میلادی و با شروع مدیریت هاینز، برودر شروع به تولید اسباب بازی های ماشینی پلاستیکی کرد تا اینکه در فوریه سال 1975 محصولاتش را برای اولین بار در نمایشگاه اسباب بازی نورنبرگ به نمایش گذاشت. در نتیجه توسعه مداوم شرکت، یک دفتر، یک انبار و یک مرکز حمل و نقل مجهز تأسیس شد. سه سال بعد، این شرکت که حالا بسیار بزرگ تر از قبل شده بود از Paul Bruder Spielwarenfabrik به برودر تغییر نام داد. در دهه 80 میلادی ساختمان جدیدی به کارخانه اضافه شد و تعداد کارکنان شرکت به 70 نفر افزایش یافت. برودر با وجود فضای اقتصادی چالش برانگیز آن سال ها به رشد خود ادامه می داد. در این سال شرکت برودر سری "برودر مینی" را معرفی کرد که با وجود سایز کوچک کارایی زیادی داشت. از این محصول استقبال زیادی صورت گرفت تا جایی که بیش از 35% تولیدات کارخانه صادر شد و این محصول توانست در بیش از 30 کشور به فروش برسد.
در سال 1987 پسر هاینز برودر که اسمش مثل پدربزرگش پل بود و مهندسی مکانیک خوانده بود مسئولیت توسعه و تولید محصول را به عهده گرفت.
در سال 1988 ظرفیت مونتاژ و انبارداری این شرکت دو برابر شد و 80 کارمند برای کار با بیش از 45 دستگاه صنعتی در فضای 26000 متری کارخانه مشغول به کار شدند.
روند توسعه برودر به شکلی مناسب تا دهه 90 ادامه داشت. در ابتدای این دهه شرکت از مالکیت انحصاری تغییر شکل داد و توانست در حدود 3.5 میلیون مارک آلمان سرمایه گذاری جذب کند.
در سال 1997 برودر محصولات خود را در دو دسته بندی کلی عرضه کرد؛ سری رودمکس که برای کودکان بود و سری تاپ که برای بچه های بزرگ تر هم قابل استفاده بود. در این دهه کیفیت محصولات برودر به شکل قابل توجهی رشد پیدا کرد به طوری که تراکتورهای باکیفیت این مجموعه با لاستیک های عاج مانندشان به محبوبیت بالایی دست یافتند. همچنان کارمندان جدیدی جذب شرکت شدند و فضای کارخانه به 41000 متر مربع تبدیل شد.
مجموعه این اتفاقات باعث شد شرکت برودر جایگاه ویژه ای به عنوان یک کارخانه در صنعت اسباب بازی پیدا کند. پل برودر با تجربه ای که کسب کرده بود در سال 1998 به عنوان مدیر اصلی شرکت شناخته شد و مسئولیت توسعه و تمامی تصمیمات مهم شرکت را به عهده گرفت. پل با مدیریت مدرن و آینده نگر خود اداره کسب و کاری که روزی به شکل سنتی در خانواده شکل گرفته بود را ادامه داد.
دهه 2000
در این سال که مصادف با هفتادمین سالگرد تولد هاینز برودر موسس شرکت نیز بود نرخ صادرات محصولات به بیش از 50% رسید و یک دفتر فروش به ریاست دختر هاینز در آمریکا تاسیس شد.
در همین دهه باز هم برودر به دنبال بزرگ شدن و پیشرفت بود و طرح ساخت انبار جدیدی پایه ریزی شد. در سال 2003 پس از اینکه شرکت برودر موفق به کسب جایزه بهترین شرکت برای کارآموزان شد، با کسب سرمایه گذاری در حدود 5 میلیون یورو، مرکز لجستیکی جدیدی را با دستگاه های تکنولوژیکی پیشرفته ایجاد کرد. در تابستان سال 2004 نرخ صادرات برودر به بیش از 60 درصد رسید و دو سال بعد دفتر بزرگی را در کالیفرنیای آمریکا تأسیس کرد.
برودر به توسعه بازارها و محصولات خود تا سال 2011 ادامه داد و در این سال خط تولید فیگورهای خود با نام BWORLD را راه انداخت.
برودر در سال 2015 کارخانه جدیدی را در چک ایجاد کرد تا بتواند رشد تولید خود را ادامه بدهد.
روش تولید
ویژگی خاص برودر در تولید و توسعه محصولات جدید و قدیمی نهفته است. این شرکت تلاش می کند تمام فعالیت ها از ایده پردازی تا تولید و حتی مارکتینگ در یک جا یعنی شهر فورث آلمان انجام شود تا کیفیت محصولات نهایی پایین نیاید.
طراحی ماشین های اسباب بازی برودر قبل از قالب گیری به وسیله برنامه ی کامپیوتری CAD صورت می گیرد. بعد از این مرحله برای قالب گیری به سراغ CNCهای پیشرفته می روند. تولید پلاستیک از این زمان و پس از قرار گرفتن قالب های تزریق کنار هم شروع می شود. حدود 100 دستگاه قالب گیری تزریقی پیشرفته این کار را انجام می دهند. پلاستیک هایی که در تولید به کار می روند کیفیت بسیار بالایی دارند و دقیقاً مشابه پلاستیک هایی هستند که در صنعت خودرو استفاده می شود. بقایای پلاستیک هم مجددا با یک روش بازیافت جمع آوری، و دوباره به چرخه ی تولید بر می گردد تا با بازگشت منابع به چرخه تولید از آسیب به محیط زیست جلوگیری شود. در تولید اسباب بازی بیشترین توجه شرکت برودر به تقویت عملکردهای حرکتی کودکان و ایمنی اسباب بازیست. دلیل انحصار تولید در این شرکت و عدم انتقال خط تولید به چین نیز همین است. بیش از 90 درصد محصولات در کارخانه اصلی و تنها 10 درصد آن ها در جمهوری چک تولید می شود. اما باز هم تا زمان عرضه محصول بر فرایند تولید نظارت و کنترل صورت می گیرد. بنابراین همه محصولات توسط یک تیم مستقل مورد بررسی قرار می گیرند. معلمان، روانشناسان، کادر پزشکی، تکنسین ها، متخصصان طراحی، شیمی و الکترونیک و همچنین والدین از سال 1954 به شکل داوطلبانه بر فرایند تولید نظارت دارند. معیارهای آن ها فرصت های بازی ایجاد شده، کیفیت مواد به کار رفته، طراحی، نحوه ی تولید، ابعاد، قابلیت دسترسی به دستور العمل های بازی و... است. از نظر برودر بازی همیشه به معنای یادگیری است، در واقع بازی به خودی خود هدف نیست بلکه کمک می کند تا کودک تجربه خود را با شبیه سازی دنیای بزرگسالان به دست بیاورد. برودر با توجه به نیروی نوآورانه، تخصص در فناوری پلاستیک، احترام به محیط زیست و مدیریت مسئولانه منابع به دنبال کسب رضایت حداکثری مشتریان است.
برای دیدن مدل های مختلف به صفحه برودر در سایت توی توی مراجعه کنید.
بررسی خریداران
اولین نفری باشید که نظر می دهید